Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the instagram-feed domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /customers/d/0/5/riksgewijs.nl/httpd.www/wp-includes/functions.php on line 6114 Beluchting gaten afwerken – RiksGewijs.nl

Beluchting gaten afwerken

Op de Yamaha TDM zitten aan de zijkant beluchtingsgaten in de kappen. Dit helpt om de lucht beter door de radiator te krijgen ipv erlangs. Die gaten zijn best groot en daardoor zie je de bekabeling en slangen. Dat vind ik dus niet mooi. Race gaas is dan de oplossing.

De inkijk vanuit de zijkant. Zoals je goed kunt zien, behoorlijk groot en alles in het zicht. Daar ga ik dan ook wat aan doen.

Allereerst moet de kap er af. Kunnen we hem ook gelijk een beetje schoonmaken. Dat is iets waar ik niet zo goed in ben, dat poetsen enz. De motor gebruik ik om te rijden. Ook in de winter.

De kap aan binnenzijde. Ook deze moet erg goed gereinigd worden. Ik heb hiervoor eerst een gewone reiniger gebruikt en straks voor de montage een krachtiger ontvetter. Daarover hieronder meer.

Het race gaas. Via een internet winkel besteld en is bedoeld voor auto’s. Het is wat veel en wat groot. Maar een kleiner stukje bleek duurder te zien dan dit. Heb ik nog een stukje over voor iets anders. Wat weet ik nog niet. Kom ik wel uit later.

Het race gaas uitgeknipt en ongeveer 2 tot 3 centimeter ruimer dan het gat. Dat is nodig omdat ik dat met een tang ombuig zodat het gaas netjes over de binnenzijde van de kap terecht komt. Alles moet netjes aansluiten zodat deze geen kieren heeft en geen vreemde ruimtes laat zien als de kap straks gemonteerd zit.

Let er wel op dat aan de andere zijde het gaas gespiegeld zit. Er zit altijd een soort honingraad of ruit in verwerkt. Die kun je horizontaal of verticaal plaatsen maar ook omgedraaid. De kappen links en rechts houd ik dan in spiegelbeeld.

Het gaas heb ik nog niet vast zitten. Af en toe draai ik tijden het op maat buigen even om te controleren of alles nog zit zoals ik dit straks wil.

Dan komt de daadwerkelijke montage aan bod. Ik heb vanuit de verbouwing nog een goede montage kit liggen die transparant is. En goed hecht op het kunststof. Dat kunststof moet dan wel erg goed schoon en ontvet zijn. Anders hecht de kit niet goed op de kunststof kap. Om goed te ontvetten gebruik ik remmen reiniger. Dit spuit ik op een schone doek en zo wrijf ik de kap waar de kit op komt goed schoon. Ik herhaal dit totdat er geen vuil meer op de doek komt.

De binnenkant van de kap heeft een mooie rand kit. Het gaas kan dan hierin gedrukt worden. Wanneer het gaas er op zit kit ik eroverheen nog een keertje alles af zodat het gaas een mooie rand heeft en goed vast zit.

En als alles goed droog is kan de kap weer op zijn plaats aangebracht worden. Er is nu wel gewoon een lucht doorstroom zeg maar, maar door het gaas is het zicht geblokkeerd naar binnen toe. Ik denk dat dit voor die 10 euro die ik heb uitgegeven een mooie upgrade is.