Misschien vind niet iedereen het mooi of een verbetering. Toch ben ik er maar voor gegaan. Handkappen op de motor. De reden is simpel. Ik rijd niet alleen met mooi weer. En dus ook door regen, wind enz. En moet dagelijks zo beetje door het bos rijden. De herfst geeft niet alleen blaadjes op de weg. Maar zo ook takken, kastanjes enz die uit de bomen vallen. Zo heb ik nu al een aantal keren een zere hand gehad doordat ik met zo’n 80 km per uur een kastanje bolster op mijn handschoen kreeg. En ik moet zeggen, de laatste keer was ik het zat en besloot om deze maar aan te schaffen. Ik heb deze via HPS motortechniek.
Ik heb er natuurlijk een verlag van gemaakt en deze vind u hier. Klikkie….
De kappen komen dus van SW-Motech. Dit is een merk wat ik zelf niet kende. Toch ziet het er wel goed uit.
Daar liggen ze netjes in de verpakking. Ben benieuwd. Zo op het oog ziet het er goed uit.
De onderdelen uit de verpakking gehaald. De beschrijving is summier maar de exploited view is goed. Dus gaan we daar van uit.
Als eerste de kap aan de beugel. Ik moet toegeven. Alles zit wel stevig. Het kunststof is hard maar toch flexibel genoeg. Denk dat ik daar zelf wel blij van gaat worden.
En dan de onderdelen waarmee de kap op het stuur bevestigd dient te worden. Het werkt het zelfde als een muurplug of keilbout. Het lijkt er op dat de gladde bus een vulbus is die ik niet nodig heb.
En de kap bevestigd. Nu nog even zoeken naar de juiste positie. De kap hoogte ten opzichte van het handvat. En de diepte waarmee deze van het handvat en de remhandel is afgemonteerd. De kap kan op twee verschillende diepte geplaatst worden.
Doordat deze in een rechte lijn staat nu zal ik genoeg bewegingsruimte hebben om te kunnen remmen. Voor nu alles goed vast zetten en een test rit maken.