Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the instagram-feed domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /customers/d/0/5/riksgewijs.nl/httpd.www/wp-includes/functions.php on line 6114 Amstel 707 – RiksGewijs.nl

Amstel 707

Amstel-707.1 Een bromfiets vanuit mijn jeugd die ik jaren mee heb genomen. Ik vond het ook eens leuk om een aandenken hiervan te maken. Ik heb het origineel nog in bezit en kan daardoor alle maten overnemen. Erg handig.  Amstel-707.3 Als eerste het frame. De maten opgenomen en het frame opgebouwd van kunststof profiel van de bouwmarkt. Dit had ik nog over van het verbouwen van de zolder.  Amstel-707.5 De achterbrug. Ik heb besloten om daar ook een goede wielophanging in aan te brengen.  Een beetje wazige foto maar duidelijk te zien dat de bijrijderstep steunen er al aan zitten. En dat de bout gaten er in aangebracht zijn zoals bij het origineel. Amstel-707.7 De buddysit is opgebouwd uit het zelfde kunststof. Omdat ik hier straks een rekje onder aan moet aansluiten zijn er halfronde gaten uit gevijld.  Ook de steunen waarmee dit op het frame bevestigd word zijn aangebracht en zullen dan straks in de juiste kleur geschilderd worden. Amstel-707.9 Het wiel. Een naaf opgebouwd uit een rondhout waarna de zijkanten er op gelijmd zijn. Doordat ik nu aan beide kanten gaatjes geboord heb kunnen er spaken doorheen gestoken worden. De band heb ik met Milliput aan de metalen velg geplakt. Wanneer dit straks geschilderd word is het een band met een witte streep zoals er op hoort. Ik zal hier een werkinstructie van maken. Het spaken van eigen wielen is niet zo heel moeilijk.  Amstel-707.11 Voorspatbord. Mooie vormen hadden de brommers vroeger. Doordat het helemaal over het wiel heen valt is er ook nu met kunststof een u-profiel gemaakt en deze voorzien van de vels-randen en andere details.  Amstel-707.13 De voorvork in grove bouw. Het opzetten van de versieringen. De vork zelf is van metalen staaf omdat het anders niet stevig genoeg zou zijn. Alles verschillende materialen worden gelijmd met twee componenten lijm. Dan weet ik zeker dat de lijm goed hecht.  Amstel-707.15 Het afwerken van de voorvork met stuur. De platen gespoten en het stuur geschilderd. De kabels en remmen aangebracht. Deze dienen nog wel geschilderd te worden.  Amstel-707.17 Het motorblok. Als eerste heb ik een aantal kunststof plaatjes op elkaar gelijmd. Dit zorgt ervoor dat dit mooi in vorm geschuurd en gevijld kan worden. De koelribben zijn door de centrifugaal koeling goed zichtbaar en ook deze worden aangebracht. Straks na het schilderen zal is mooi strak en recht. Alles is nu nog grof in opzet.  Amstel-707.19 Amstel-707.20 Amstel-707.21 Amstel-707.22 Amstel-707.23 Amstel-707.24