Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the instagram-feed domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /customers/d/0/5/riksgewijs.nl/httpd.www/wp-includes/functions.php on line 6114 Zundapp KS50 – RiksGewijs.nl

Zundapp KS50

Eerst even voorstellen. Mijn Zundapp KS-50 Bromfiets. Ik rijdt motor en dit is een bromfiets als hobby project. Toen ik 16 jaar was geworden was dit mijn eerste bromfiets. Helaas totall loss gereden. Was een leuke bromfiets waar ik veel plezier mee gehad heb. Ook destijds heb ik deze eigen gemaakt met wat kleine zaken. Ik wilde er destijds al een special van bouwen. Maar het geld ontbrak mij destijds. Nu heb ik lang gezocht naar een Zundapp die goed was en rijd. Gevonden via een betrouwbaar adres. Maar helaas bleek deze niet zo goed te zijn als ik gehoopt had. Ik laat hieronder projectgewijs zien hoe ik deze bromfiets ombouw tot een special.

Klik op de afbeelding voor het werkverslag.

Bulldog tankdop. Dit was in de jaren 80 één van die zaken die je vrij eenvoudig op je bromfiets kon zetten. Maar was best prijzig. Via marktplaats heb ik er ééntje in redelijk nette staat gevonden. Er zit toch wel wat werk aan.

De gaskabel liep recht onder de gashandel uit waardoor de kabel in een te grote lus hangt. Of juist in een knik hing met nare gevolgen. Daarom heb ik er een buisje met een knik onder gemaakt. Ik laat u hier zien hoe ik dit gedaan heb.

Een lijst met zaken die echt eerst moeten gebeuren:

  • Remdruk voor, schijfrem renovatie
  • Voorvork trekt naar rechts met remmen
  • Achterrem voet. Moet hard trappen voordat er iets remt.
  • Draadboom is slecht.
  • Richting aanwijzers doen het alleen met volgas.
  • claxon werkt niet
  • Motor blok hapert
  • Kettingkast past niet goed
  • Achtervering te hoog
  • Carburateur lekt
  • Spatborden verroest aan de binnenzijde en slecht chrome
  • Blok beugels zijn zwart en moeten chrome worden
  • Lakwerk is veel te dik aangebracht en er zitten flinke druipers in
  • Km teller werkt niet goed.

Kortom. Genoeg te doen. Het is voor mij natuurlijk wel een hobby. Daardoor is het een langzaam project.